ÎNSCRIERE ONLINE
Informaţii de interes privind admiterea online!
Oferta educațională
Descoperiți programele de studii de la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor
Formațiile de studiu
Formațiile de studiu pentru masterele internaționalizate, IFR și ZI.
Acte necesare pentru înscriere
Aflați care sunt actele necesare înscrierii dumneavoastră.
Taxa de înscriere
Vă informăm care este taxa de înscriere și respectiv taxa de școlarizare.
Poți avea informații în direct în grupul oficial Facebook Admitere FEAA Iași 2025
Înscrierea și afișarea rezultatelor
Vă prezentam calendarul de înscriere a candidaților și data afișării rezultatelor.
Media de admitere
Aflați din ce este compusă media de admitere și procentele aferente fiecărei componente.
Criteriul de departajare
Pentru a ne selecta cei mai buni candidați am ales criterii de departajare
Taxe de școlarizare
Află care sunt taxele de școlarizare
Cum ne poţi contacta?
Ai alte nelămuriri?
Nu ezita să suni!
Personalul nostru îți stă mereu la dispoziție.
Broșura de admitere Master 2025 (Informaţie în curs de actualizare)
Metodologie privind admiterea românilor de pretutindeni
Notă de informare privind datele personale
Media de admitere
60 % media obținută la examenul de licență;
40% nota obținută pe baza scrisorii de intenție* + CV*, atașate la dosar
(*) se vor completa modelele atasate!
Pentru programele cu predare în limba engleză, CV-ul și scrisoarea de intenție vor fi redactate în limba engleză. Este necesară dovedirea competenței lingvistice printr-un certificat de atestare a cunoașterii limbii engleze eliberat de către o instituție recunoscută de Ministerul Educaţiei. Pentru candidații absolvenți ai unor programe de licență cu predare în limba engleză nu mai este necesară dovedirea competenței lingvistice prin test.
Candidații care nu posedă un asemenea certificat vor susține (gratuit) un test de limba engleză la FEAA.
Bibliografie testare lingvistică aici
Testarea lingvistică se susține la adresa https://elearning.feaa.uaic.ro, gratuit, în perioada de înscriere.
Pentru înscrierea în vederea susținerii online a testului, candidatul trebuie să trimită un email cu datele de identificare (Nume, Prenume) la adresa elearning@feaa.uaic.ro
Preînscrierea, înscrierea, selecţia candidaţilor şi afişarea rezultatelor
Începând cu data de 31 martie 2025, se va desfășura sesiunea de preînscriere a candidaților pentru admiterea în anul universitar 2025-2026. Aceasta se va realiza doar on-line, pe platforma de admitere https://eadmitere.uaic.ro. Parcurgerea procesului de preînscriere nu este obligatoriu.
ADMITERE IULIE 2025 | ADMITERE SEPTEMBRIE 2025 |
– 14-19 iulie 2025: înscrierea candidaţilor; | – 5 – 8 septembrie 2025: înscrierea candidaţilor; |
– 21-31 iulie 2025:selecția candidaților și afișarea rezultatelor pentru toate tururile de confirmări (după un calendar stabilit de fiecare facultate)
| – 9 – 13 septembrie 2025: selecția candidaților, afișarea rezultatelor pentru toate tururile de confirmări (după un calendar stabilit de fiecare facultate).
|
Înscriere online pe platforma https://eadmitere.uaic.ro
Pentru înscrierea online la FEAA ai nevoie de:
| |
Pasul 1: Creează-ți cont Pasul 2: Achită taxa de înscriere Pasul 3: Scanează toate actele Pasul 4: Completează formularul Nu uita: |
- Pentru înscrierea online, documentele necesare vor fi scanate și încărcate pe site-ul https://eadmitere.uaic.ro/.
- În cazul înscrierii la sediul FEAA, cererea de înscriere și dosarul plic cu antetul FEAA se primesc în sala de instructaj/înscriere.
Criteriu de departajare
- Media anilor de studiu de la ciclul de studii de licenţă
Formaţiile de studiu se vor constitui astfel:
- pentru masterele internaționalizate: cu cel puțin 20 de studenți;
- pentru masterele IFR: cu cel puțin 25 de studenți;
- pentru masterele la IF: cu cel puțin 25 de studenți.
Acte necesare pentru înscriere
- Diploma de Bacalaureat obţinută în România, în original, sau ATESTAT de echivalare emis de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României;
- Diploma de Licenţă obţinută în România şi Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă, în original sau ATESTAT de echivalare emis de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României;
- original* şi copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/ paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia);
- original* şi copie după certificat de naştere;
- original* şi copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul);
- adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, şi care sunt acestea, dacă este cazul);
- în cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și, numărul de semestre în care a beneficiat de bursă (doar pentru studenţii care au frecventat sau frecventează un alt program de master);
- 2 fotografii color tip legitimație (format 2/2,5);
- dovadă achitare taxă înscriere;
(*) originalul se restituie candidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii comisiei
⇒ Candidații la admitere cetățeni români și din state membre ale UE cu studii de licență în străinătate vor depune la facultăţi, în perioada înscrierilor, dosarele de recunoaștere a studiilor. Informații aici: https://admitere.uaic.ro/echivalarea-studiilor-efectuate-in-strainatate-de-catre-cetatenii-romani/
⇒ Înscrierea candidaţilor se va putea realiza atât prin deplasare la sediul FEAA, cât şi online (la adresa https://eadmitere.uaic.ro/). În cazul înscrierii „tradiţionale”, cererea de înscriere şi dosarul plic cu antetul FEAA se primesc în sala de înscriere. Pentru înscrierea online, documentele necesare vor fi scanate şi încărcate pe site-ul https://eadmitere.uaic.ro/
Candidații romi care se înscriu pe locurile special alocate acestei etnii vor depune o recomandare scrisă, emisă de o organizație legal constituită a romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, care să ateste faptul că respectivul candidat face parte din etnia romă.
Candidaţii proveniţi din sistemul de asistenţă socială vor trebui să prezinte, la înscriere, adeverinţă eliberată de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului sau alte instituţii abilitate, care să ateste faptul că provin din sistemul de protecţie socială.
Candidaţii cu dizabilităţi vor depune, la înscriere, formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
Candidaţii cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene precum și cetăţenii britanici şi membrii familiilor acestora, ca beneficiari ai Acordului privind retragerea Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord din Uniunea Europeană şi din Comunitatea Europeană a Energiei Atomice 2019/C 384 I/01, vor prezenta, la înscriere, documentele enumerate mai sus și traducerea legalizată a acestora în limba română.
Taxa de înscriere
Taxa de înscriere la concursul de admitere, în valoare de 300 lei (indiferent de numărul programelor pentru care optează candidatul), se poate achita:
- cu cardul direct în aplicația de admitere https://eadmitere.uaic.ro, în secțiunea „Efectuare plată”
- online la adresa https://plati-taxe.uaic.ro/. Paşii pentru plata online a taxei de admitere aici. Un tutorial video ajutător și pentru admiterea 2025 este disponibil aici!
- La orice agenţie BRD din ţară în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400 cu specificaţiile:
- cod 28 – taxă de înscriere (admitere)
° cod 2418 master IF
° cod 2468 master IFR
Este foarte important ca plata să fie făcută pe numele candidatului și pentru FEAA, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
Taxa de înscriere nu se restituie !
Scutiri de taxă de înscriere – pe baza de documente justificative:
- Candidaţii (aflaţi în întreţinerea părinţilor), care sunt copii ai personalului din învăţământ în activitate, pensionat sau decedat;
- Candidații care sunt copii cu unul sau ambii părinți decedați;
- Candidaţii care sunt copii din familii monoparentale;
- Candidaţi provenind din sistemul de protecție socială, conform Legii asistenței sociale nr. 292/2011;
Pentru informaţii legate de un anumit program, vă rugăm să luaţi legătura cu tutorii acestuia.
Taxe de confirmarea locului
Confirmarea locului presupune parcurgerea în termen și integral a următoarelor proceduri:
a) achitarea, după caz, a taxei de înmatriculare/tranșei din taxa de școlarizare (pentru candidații admiși
pe locuri cu taxă);
b) depunerea dosarului de concurs, fizic, cu toate documentele indicate;
c) semnarea contractului de studii.
În cazul neîndeplinirii obligațiilor mai sus enumerate în termenul stabilit, candidații vor fi declarați respinși.
Candidații admiși pe locurile cu taxă trebuie să completeze, după caz, dosarul de înscriere cu Diploma de Licenţă şi Suplimentul la Diplomă/Foaia matricolă în original, în cazul candidaților înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență, sau în copie legalizată, pentru candidații admiși la învățământ cu frecvență redusă. În cazul în care sunt admiși sau urmează deja un alt program de studii, vor depune la dosar copii legalizate ale actelor de studii însoțite de adeverință care să ateste prezența actelor de studii în original la altă facultate/instituție de învățământ superior. În cazul neîndeplinirii obligațiilor mai sus enumerate, candidații vor fi declarați respinși.
Taxe pentru confirmarea locului se pot plăti
- online la adresa https://plati-taxe.uaic.ro/
- la orice agenţie BRD din ţară în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400 cu specificaţiile:
- cod 31 – taxă școlarizare
- cod facultate 2418 master IF (750 lei)
- cod facultate 2468 master IFR (750 lei)
- cod 38 -taxă înmatriculare buget
- cod facultate 2418 master IF (100 lei)
- Taxa de înmatriculare nu se restituie în cazul renunţării la şcolarizare.
- cod facultate 2418 master IF (100 lei)
- cod 31 – taxă școlarizare
Taxele de școlarizare se restituie, în cazul retragerii, astfel:
Candidaţilor admişi cu taxă care renunţă la şcolarizare în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea Contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (250 lei).
Dacă cererea de retragere se va face după depăşirea termenului de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea Contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (375 lei).
Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I. (500 lei)
Taxe de şcolarizare (valabile în anul universitar 2025/2026)
- 5000 LEI / an
Unde şi cum ne poţi găsi?
Ne poţi contacta pe e-mail la adresa: admiteremaster2025@feaa.uaic.ro sau telefonic la numerele: 0232 201470 (IF); 0232 201102 interior 2470 (IF); 0232 201102 interior 2448 (IFR).
Te așteptăm la sediul FEAA, la adresa: Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Bulevardul Carol I, nr.22, Corp B.