Admitere ONLINE
Descoperă cine sunt persoanele eligibile înscrierii la admiterea din iulie şi calendarul de admitere
Oferta educațională
Dacă avem pretenții de la studenții noștri este pentru că avem multe de oferit.
Cum te poţi înscrie?
Nu știi cum te poți înscrie? La FEAA poți veni și te ajutăm noi sau poți intra online de acasă!
Taxe de școlarizare
Află care sunt taxele pentru anul universitar 2025/2026.
Poți avea informații în direct pe pagina oficială Facebook Admitere FEAA Iași 2025
Ce condiţii trebuie să îndeplineşti?
Vrei să știi ce condiții trebuie să îndeplinești ca să fii student la noi?
Taxa de înscriere
Află care sunt taxele de înscriere și modalitățile de plată.
Cazare în campus
Dacă vrei cazare într-unul din căminele noastre informează-te mai jos.
Cum ne poţi contacta
Ai alte nelămuriri?
Nu ezita să suni!
Personalul nostru îți stă mereu la dispoziție.

Pliant de admitere Licență 2025
(în curând)
Broșură admitere Licență 2025
(în curând)
Oferta educațională FEAA
Înscrierea candidaților se face pe programe de studii. Ierarhizarea și repartizarea pe programe de studii se realizează în funcție de media de admitere și ordinea opțiunilor din fișa de înscriere.
Ciclul I, 3 ani, licență – pe programe de studii
Media de admitere
Ierarhizare în funcție de Media generală la Bacalaureat (100%)
Pentru candidații cu aceeași medie de admitere, departajarea se realizează în
funcție de următoarele criterii:
1. Media generală de absolvire a liceului;
2. Nota de la proba scrisă de Limba și literatura română (bacalaureat)
Cine se poate înscrie?
Dacă te regăseşti într-una dintre categoriile de mai jos, atunci eşti eligibil pentru înscriere:
- Cetăţeni români cu domiciliul în România şi cetăţeni UE
- Etnici români şi Diaspora
- Rromi
- Cetăţeni non-UE (alţii decât etnicii români şi diaspora) vezi Art.1(5)Regulamentul de admitere
Notă: Absolvenții liceelor din mediul rural candidează pe locurile bugetate special alocate acestei categorii în aceleaşi condiţii ca şi ceilalţi candidaţi români. A se consulta lista liceelor din mediul rural aici
Preînscrierea, înscrierea, selecţia candidaţilor şi afişarea rezultatelor
Începând cu data de 31 martie 2025, se va desfășura sesiunea de preînscriere a candidaților pentru admiterea în anul universitar 2025-2026. Aceasta se va realiza doar on-line, pe platforma de admitere https://eadmitere.uaic.ro. Parcurgerea procesului de preînscriere nu este obligatoriu.
ADMITERE IULIE 2025
- ÎNSCRIEREA CANDIDAȚILOR: 7-12 iulie 2025
- SELECȚIA CANDIDAȚILOR ȘI AFIȘAREA REZULTATELOR: 13-31 iulie 2025
- CONFIRMAREA LOCURILOR DE CĂTRE CANDIDAŢII ADMIŞI:
- confirmări turul I – cu durata de 3 – 7 zile calendaristice după afișarea rezultatelor;
- confirmări turul II – cu durata de 1-5 zile calendaristice după afișarea rezultatelor;
- confirmări turul III și următoarele – cu durata de 1-3 zile calendaristice după afișarea rezultatelor;
ADMITERE SEPTEMBRIE 2025
- Înscrierea candidaților: 5-8 septembrie 2025
- Selecția candidaților, afișarea rezultatelor pentru toate tururile de confirmări (după un calendar stabilit de fiecare facultate): 9-13 septembrie 2025
- Afişarea locurilor disponibile pentru sesiunea din septembrie (acolo unde este cazul) se face după data de 29 august 2025
Candidaţii înscriși la linia de studii în limba engleză: Business Administration, vor susţine o probă de competenţă lingvistică sub forma unui test grilă de verificare a nivelului de cunoaştere a limbii engleze, gratuit, în prima şi ultima zi de înscriere (iulie 2025).
Pentru înscrierea în vederea susținerii online a testului, candidatul trebuie să trimită un email cu datele de identificare (Nume, Prenume) la adresa elearning@feaa.uaic.ro până în ziua care precede susținerea examenului.
Proba de competenţă lingvistică se echivalează pentru candidaţii care deţin certificate de atestare a cunoașterii limbii engleze eliberate de instituţii recunoscute de Ministerul Educaţiei, obţinute în ultimii ani (2022-2025).
Înscriere online pe platforma https://eadmitere.uaic.ro
Pentru înscrierea online la FEAA ai nevoie de:
| |
Pasul 1: Creează-ți cont Nu uita: |
- Pentru înscrierea online, documentele necesare vor fi scanate și încărcate pe site-ul https://eadmitere.uaic.ro/.
- În cazul înscrierii la sediul FEAA, cererea de înscriere și dosarul plic cu antetul FEAA se primesc în sala de instructaj/înscriere.
Cum te poţi înscrie?
ACTE NECESARE PENTRU ÎNSCRIERE:
- Recomandăm ca înscrierea candidaților la concursul de admitere să se facă ONLINE. Pentru înscrierea ONLINE sunt suficiente documentele menţionate în rubrica Cum te poți înscrie/Acte necesare pentru înscriere, de la punctele: [1], [2], [3], [5], [7], [9] / [4]şi[6] dacă este cazul. Acestea vor fi scanate şi încărcate în platforma Universităţii (https://eadmitere.uaic.ro). Odată cu confirmarea locului de către cei declarați admiși, candidatul are obligația de a completa dosarul de înscriere cu celelalte componente de la dosar (în acord cu specificațiile aferente).
[1] | Diploma de bacalaureat, în original |
a1) | .. sau Diploma de Bacalaureat sau un document echivalent și atestatul de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României |
a2) | .. sau dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED |
a3) | … sau Adeverință de Bacalaureat, în original (pentru candidații care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile corespunzătoare anului școlar 2024-2025 și cărora nu le-a fost emisă Diploma de Bacalaureat până la momentul înscrierii la concursul de admitere); |
[2] | Foaia matricolă din liceu, în original; |
[3] | Certificatul de naştere, original şi copie simplă; |
[4] | Certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul), original şi copie simplă; |
[5] | Adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice şi care sunt acestea, dacă este cazul); |
[6] | Adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă, în cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor, dacă este cazul; |
| |
[7] | Dovada achitării taxei de înscriere |
[8] | 2 fotografii color tip legitimaţie format 2/2,5 (cu numele scris pe spate): |
– acestea vor fi colectate într-un plic sau prinse cu agrafe de marginea dosarului, pentru a preveni pierderea lor; | |
[9] | Cartea de identitate original şi copie simplă care atestă domiciliul în România/paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia). |
Înscrierea în format fizic se face de către candidat personal sau de către o altă persoană, în numele candidatului, pe bază de procură notarială. Înscrierea în format fizic se face în spațiile desemnate pentru acest scop de către fiecare facultate. | |
În cazul în care dosarul se depune „în fizic” la Comisia de admitere a facultăţii, pentru documentele în copie simplă candidaţii vor prezenta şi documentele originale. |
IMPORTANT
La semnarea contractului de studii, candidații declarați admiși la forma de învățământ cu frecvență au obligația de a depune la dosar un extras de cont al titularului, în vederea efectuării operațiunilor de virament bancar care apar în perioada școlarizării. În cazuri excepționale, extrasul de cont poate fi adus până la începerea anului universitar.
Important: Pentru informaţii privind echivalarea studiilor efectuate în străinătate de către cetăţenii români a se consulta aici
Notă: prin „fotocopie” se înţelege o copie simplă, nelegalizată.
Precizare privind recunoașterea studiilor ale candidaților cetățeni români și din state membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European și din Confederația Elvețiană care au obținut diploma de bacalaureat în străinătate
– Dosarele de recunoaștere a studiilor pentru cetățenii români care au obținut diploma de bacalaureat în străinătate, întocmite în vederea obținerii atestatelor de recunoaștere emise de către C.N.R.E.D, se vor depune la facultăți, în perioada de înscriere din cadrul admiterii. La momentul înscrierii, candidații respectivi vor depune două dosare: unul pentru înscrierea la studii, celălalt pentru recunoașterea studiilor, alcătuit conform listei afișate pe site-ul www.cnred.edu.ro mai puțin taxa pentru echivalare care va fi achitată și depusă la dosar în momentul confirmării locului obținut prin admitere.
În cazul înscrierii la două sau mai multe facultăţi: Candidaţii care se înscriu concomitent la două sau mai multe facultăți vor depune actele originale la prima opţiune. La celelalte facultăți documentele vor fi prezentate în copie, la care se adaugă adeverinţa de înscriere la facultatea unde s-au depus actele originale.
Candidații romi care se înscriu pe locurile special alocate acestei etnii vor depune o recomandare scrisă, emisă de o organizație legal constituită a romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, care să ateste faptul că respectivul candidat face parte din etnia romă.
Candidaţii proveniţi din sistemul de asistenţă socială vor trebui să prezinte, la înscriere, adeverinţă eliberată de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului sau alte instituţii abilitate, care să ateste faptul că provin din sistemul de protecţie socială.
Candidaţii cu dizabilităţi vor depune, la înscriere, formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
Candidaţii cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene precum și cetăţenii britanici şi membrii familiilor acestora, ca beneficiari ai Acordului privind retragerea Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord din Uniunea Europeană şi din Comunitatea Europeană a Energiei Atomice 2019/C 384 I/01, vor prezenta, la înscriere, documentele enumerate mai sus și traducerea legalizată a acestora în limba română.
Formațiile de studiu se vor constitui astfel:
⇒pentru programele de licenţă IF (învățământ cu frecvență): cu cel puțin 50 studenţi
⇒pentru programele de studii în limbi străine: cu cel puțin 40 studenți
⇒pentru programele de licență ID (învățământ la distanță): cu cel puțin 50 studenţi, cu excepția programului de studii Administraţie publică, la care formația minimă este de 25 studenți.
Important!
Dacă nu se constituie formaţia minimă, candidații vor fi repartizaţi la următoarea opţiune din fișa de înscriere.
Notă: La Centrul de studii din Piatra Neamț şi Botoşani se organizează admitere pentru programele de studii de licență numai la forma de învățământ la distanță, cu condiția constituirii unei grupe de minim 25 de studenți pentru o specializare.
Taxa de înscriere
- 300 LEI/grup ramura de știință – Ştiinţe Economice;
- 300 LEI/grup ramura de știință – Ştiinţe Administrative;
Taxa de admitere se poate achita:
- cu cardul direct în aplicația de admitere https://eadmitere.uaic.ro, în secțiunea „Efectuare plată”
- online la adresa https://plati-taxe.uaic.ro/. Paşii pentru plata online a taxei de admitere aici. Un tutorial video ajutător și pentru admiterea 2025 este disponibil aici!
- totodată, vă puteţi achita taxa la orice agenţie BRD din ţară în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400 cu specificaţiile:
- cod 28 – taxă admitere
° cod 1231 licenţă IF;
° cod 2206 licenţă ID.
Este foarte important ca plata să fie făcută pe numele candidatului și pentru FEAA, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
Taxa de înscriere nu se restituie (Art. 13(6) din Regulamentul de admitere)
Scutiri de taxă de înscriere – pe baza de documente justificative:
- Candidaţii (aflaţi în întreţinerea părinţilor), care sunt copii ai personalului din învăţământ în activitate, pensionat sau decedat;
- Candidații care sunt copii cu unul sau ambii părinți decedați;
- Candidaţii care sunt copii din familii monoparentale;
- Candidaţi provenind din sistemul de protecție socială, conform Legii asistenței sociale nr. 292/2011;
- Candidaţii care au obţinut, în ultimii doi ani, premiile I, II, III la olimpiadele şcolare naţionale sau internaţionale la disciplinele: Matematică, Economie, Româna, Informatică şi discipline economice de specialitate.
Taxe de confirmarea locului
Confirmarea locului presupune parcurgerea în termen și integral a următoarelor proceduri:
a) achitarea, după caz, a taxei de înmatriculare/tranșei din taxa de școlarizare (pentru candidații admiși
pe locuri cu taxă);
b) depunerea dosarului de concurs, fizic, cu toate documentele indicate;
c) semnarea contractului de studii.
În cazul neîndeplinirii obligațiilor mai sus enumerate în termenul stabilit, candidații vor fi declarați respinși.
Candidații admiși pe locurile cu taxă trebuie să completeze, după caz, dosarul de înscriere cu Diploma de Bacalaureat şi Foaia matricolă în original, în cazul candidaților înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență, sau în copie legalizată, pentru candidații admiși la învățământ la distanță sau cu frecvență redusă. În cazul în care sunt admiși sau urmează deja un alt program de studii, vor depune la dosar copii legalizate ale actelor de studii însoțite de adeverință care să ateste prezența actelor de studii în original la altă facultate/instituție de învățământ superior. În cazul neîndeplinirii obligațiilor mai sus enumerate, candidații vor fi declarați respinși.
Taxa pentru confirmarea locului se poate plăti:
- direct în platforma eadmitere.uaic.ro, zona „Efectuare plată”, aferentă dosarului dvs. de înscriere
- online la adresa https://plati-taxe.uaic.ro/
- la orice agenţie BRD din ţară în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400 cu specificaţiile:
- cod 31 – taxă școlarizare
- cod facultate 1231 licenţă IF (600 lei)
- cod facultate 2206 licenţă ID (600 lei)
- cod 38 -taxă înmatriculare buget
- cod facultate 1231 licență IF (100 lei)
- cod 31 – taxă școlarizare
Taxa de înmatriculare nu se restituie în cazul renunţării la şcolarizare.
Taxele de școlarizare se restituie, în cazul retragerii, astfel ( Art. 24 din Regulamentul de admitere)
Candidaţilor admişi cu taxă care renunţă la şcolarizare în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea Contractului de studii, li se va reţine 10% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (200lei).
Dacă cererea de retragere se va face după depăşirea termenului de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea Contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I (300lei).
Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere, dar înainte de începerea anului universitar, li se va reţine 20% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I. (400lei)
Candidaţilor admişi la taxă şi care se retrag după începerea anului universitar nu li se mai restituie taxa de şcolarizare prevăzută de facultate pentru confirmarea locului.
Taxe de școlarizare (valabile în anul universitar 2025/2026)
- 4.000 LEI / an / studii de licenţă (IF şi ID);
Cazare în campus
Studenţii Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” beneficiază de condiţii deosebite de cazare în cele 15 clădiri destinate acestui scop, dintre care 4 au fost recent reabilitate la standarde occidentale. În total, Universitatea pune la dispoziţie 6000 de locuri de cazare, cu tarife cuprinse între 120 şi 500 de lei, în funcţie de gradul de confort.