Afaceri internaționale şi strategii interculturale

Tutori
Prof. dr. Andreea Oana Iacobuţă
Conf.dr. Elena Ramona Ciortescu

Plan de învățământ

Fişele disciplinelor din planul de învăţământ

  • Semestrul 1
    Instituţii şi medii de afaceri
    Logică economică
    Comunicare interculturală de afaceri în limba germană I
    Strategii de comunicare și negociere în afaceri
    Discipline opționale: 1 din 2
    Comunicare interculturală în limba engleză I
    Comunicare interculturală în limba franceză I
    Semestrul 2
    Strategii de afaceri internaţionale. Studii de caz
    Conjunctură economică internațională
    Comunicare interculturală de afaceri în limba germană II
    Discipline opționale: 1 din 2
    Comunicare interculturală în limba engleză II
    Comunicare interculturală în limba franceză II
    Discipline opționale: 1 din 2
    Managementul resurselor umane
    Leadership
    Plan de învățământ valabil pentru anul 1 (2024/2025)
  • Semestrul 1
    Instituţii şi politici europene
    Marketing internațional
    Comunicare interculturală de afaceri în limba germană III
    Discipline opționale: 1 din 2
    Comunicare interculturală în limba engleză III
    Comunicare interculturală în limba franceză III
    Discipline opționale: 1 din 2
    Metode de cercetare cantitativă în afaceri internaţionale
    Introducere în modelarea fenomenelor macroeconomice
    Discipline facultative
    Coaching antreprenorial
    Comunicare şi relaţii publice
    Drept comercial internaţional
    Gestiunea riscurilor
    Managementul diversităţii şi incluziunii
    Semestrul 2
    Economie antreprenorială și inovare
    Comunicare interculturală de afaceri în limba germană IV
    Etică și integritate academică
    Stagiu de cercetare pentru pregătirea lucrării de disertației
    Practica
    Discipline opționale: 1 din 2
    Comunicare interculturală în limba engleză IV
    Comunicare interculturală în limba franceză IV
    Discipline facultative
    Consultanță în afaceri
    Etica afacerilor
    Finanţarea afacerilor pe piaţa europeană
    Drept fiscal european
    Plan de învățământ valabil pentru anul 2 (2024/2025)


Obiectivele propuse sunt: însuşirea modelelor şi abilităţilor de comunicare scrisă şi orală; însuşirea tehnicilor de comunicare în afaceri, adoptarea unui discurs scris sau oral adecvat fiecărei situaţii de comunicare internaţională şi deprinderea tehnicilor şi strategiilor de negociere în afaceri; exersarea gândirii critice şi speculative în dezbateri şi negocieri; crearea deprinderilor privitoare la construirea, analiza şi exploatarea diagnosticului intercultural de afaceri şi crearea convingerilor privind nevoia de adaptare la specificitatea culturală locală; buna cunoaştere a fenomenelor econo-mice, instituţiilor, organismelor şi legislaţiei internaţionale; familiarizarea cu marketingul şi comerţul internaţional, cu politicile şi instituţiile europene şi cu teoriile globalizării; dezvoltarea competenţelor antreprenoriale şi a cunoştinţelor necesare identificării, analizării şi exploatării oportunităţilor de afaceri şi de finanţare a afacerilor pe piaţa internă şi internaţională.

Avantajele comparative ale programului sunt: competenţe foarte bune de comunicare în două limbi de circulaţie internaţională (engleză/franceză şi germană); capabilităţi de nivel înalt pentru accesare şi mobilitate în cadrul programelor internaţionale de studii şi de practică; cunoaşterea adecvată a mediului internaţional de afaceri; cunoaşterea instituţiilor şi politicilor Uniunii Europene; competenţe profesionale pentru angajare; posibilitatea efectuării unui stagiu de practică la o universitate din Germania.