Economie şi afaceri internaționale

Tutori
Anul I: Conf. dr. Mihaela Ifrim
Anul II: Prof. dr. Vasile Ișan

Plan de învățământ

Fişele disciplinelor din planul de învăţământ

  • Semestrul 1
    Macroeconomie internațională
    Comerţ internaţional şi dezvoltare economică
    Discipline opționale: 1 din 2
    Metode de cercetare cantitativă în afaceri internaţionale
    Introducere în modelarea fenomenelor macroeconomice
    Comunicare interculturală în limbă străină 1
    Comunicare interculturală în limba engleză 1
    Comunicare interculturală în limba franceză 1
    Discipline opționale: 1 din 3
    Limba engleză 1
    Limba franceză 1
    Limba germană 1
    Discipline facultative:
    Sisteme logistice pentru afacerile online
    Mediul european al afacerilor
    Semestrul 2
    Firme internaţionale
    Sisteme economice comparate
    Management financiar internaţional
    Comunicare interculturală în limbă străină 2
    Comunicare interculturală în limba engleză 2
    Comunicare interculturală în limba franceză 2
    Discipline opționale: 1 din 3
    Limba engleză 2
    Limba franceză 2
    Limba germană 2
    Discipline facultative:
    Comunicare organizațională
    Marketing digital
    Plan de învățământ valabil pentru anul 1 (2023/2024)
  • Semestrul 1
    Marketing internațional
    Management strategic internațional
    Dreptul afacerilor internaționale
    Pieţe financiare internaţionale
    Discipline opţionale: 1 din 3
    Limba engleză 3
    Limba franceză 3
    Limba germană 3
    Discipline facultative:
    Comunicare interculturală în limba engleză 3
    Comunicare interculturală în limba franceză 3
    Managementul riscurilor pe piaţă
    Sisteme informaţionale şi procese de afaceri
    Coaching antreprenorial
    Semestrul 2
    Geopolitică şi mediile de afaceri
    Tranzacții internaționale cu servicii
    Finanțarea afacerilor pe piața europeană
    Practică
    Etică și integritate academică
    Stagiu  de cercetare pentru pregătirea lucrării de disertaţie
    Discipline facultative:
    Comunicare interculturală în limba engleză 4
    Comunicare interculturală în limba franceză 4
    Servicii bancare internaţionale
    Fundamentele măsurării riscului
    Consultanță în afaceri

    Plan de învățământ valabil pentru anul 2 (2023/2024)


Programul de studii de master își propune să formeze specialiști de înaltă calitate, capabili să evalueze și să analizeze critic aspectele din domeniul economiei și afacerilor internaționale, să soluționeze pertinent problemele și să elaboreze decizii eficiente în domeniul relațiilor economice internaționale.

Obiective: Facilitarea accesului absolvenților pe piața muncii din țară și din străinatate, prin asigurarea unei pregătiri adecvate într-un domeniu de larg interes; Dezvoltarea unei culturi organizaționale în întreprinderile de afaceri și instituțiile publice din țară, care să pună în valoare competențele și principiile societății deschise; Să ofere studenților cunoștințe aprofundate în domeniul afacerilor internaționale; Să ofere studenților cunoștințe aprofundate despre structura și evoluțiile piețelor globale, sistemul de guvernanță globală, relațiile între statele-națiune și regionalizarea economică; Să dezvolte în continuare gândirea analitică, spiritul critic și creativitatea studenților, ca suport al independenței intelectuale și al comportamentului rațional; Să dezvolte capacitatea studenților de a elabora decizii și de a întreprinde acțiuni în condiții de creștere a incertitudinii și complexității mediului economic global.

Ce îți oferă specializarea: pregătire complexă; exersarea capacității de a identifica tendinţele pieţelor internaţionale şi de a lua decizii adecvate sub raport economic; premisele necesare înţelegerii profunde a economiei contemporane; cunoştinţe profesionale într-o manieră elevată şi atractivă; contextul oportun pentru construirea încrederii personale şi motivaţiei, ca suport pentru dezvoltarea de cariere profesionale în organizaţii de afaceri, instituţii publice şi afaceri internaţionale; conectarea, prin activități extracuriculare dinamice și centrate pe student, la o comunitate care să permită conectarea individuală la mediul academic și de business.