Afaceri internaționale şi strategii interculturale

Tutori
Lect.dr. Elena Ramona Ciortescu
Conf. dr. Andreea Oana Iacobuţă

Discipline prealabile
Limba engleză (B2) sau Limba franceză (B2) sau Limba germană (A2)

Plan de învățământ

  • Discipline obligatorii
    Instituţii şi dezvoltare
    Logică economică
    Comunicare interculturală de afaceri în limba germană I
    Strategii de afaceri internaţionale. Studii de caz
    Studii de caz în comunicarea și negocierea corporativ
    Strategii de afaceri internaţionale. Studii de caz
    Comunicare interculturală de afaceri în limba germană II
    Discipline opționale
    Sem1:

    Sem2:

    • Comunicare interculturală în limba engleză II
    • Comunicare interculturală în limba franceză II

    Plan de învățământ valabil pentru anul 1 (2018/2019)

  • Discipline obligatorii
    Instituţii şi politici europene
    Marketing internațional
    Economie antreprenorială și simulări de afaceri
    Comunicare interculturală în limba străină III (engleză/franceză)
    Wirtschaftliche interkulturelle Kommunikation III
    Comunicare interculturală în limba străină IV (engleză/franceză)
    Wirtschaftliche interkulturelle Kommunikation IV
    Stagiu de cercetare/documentare şi pregătirea disertaţiei
    Discipline opționale
    Conjunctură economică internaţională/Management financiar international
    Drept european al afacerilor/Drept comercial internațional
    Plan de învățământ valabil pentru anul 2 (2018/2019)


Obiectivele propuse sunt: însuşirea modelelor şi abilităţilor de comunicare scrisă şi orală; însuşirea tehnicilor de comunicare în afaceri, adoptarea unui discurs scris sau oral adecvat fiecărei situaţii de comunicare internaţională şi deprinderea tehnicilor şi strategiilor de negociere în afaceri; exersarea gândirii critice şi speculative în dezbateri şi negocieri; crearea deprinderilor privitoare la construirea, analiza şi exploatarea diagnosticului intercultural de afaceri şi crearea convingerilor privind nevoia de adaptare la specificitatea culturală locală; buna cunoaştere a fenomenelor econo-mice, instituţiilor, organismelor şi legislaţiei internaţionale; familiarizarea cu marketingul şi comerţul internaţional, cu politicile şi instituţiile europene şi cu teoriile globalizării; dezvoltarea competenţelor antreprenoriale şi a cunoştinţelor necesare identificării, analizării şi exploatării oportunităţilor de afaceri şi de finanţare a afacerilor pe piaţa internă şi internaţională.

Avantajele comparative ale programului sunt: competenţe foarte bune de comunicare în două limbi de circulaţie internaţională (engleză/franceză şi germană); capabilităţi de nivel înalt pentru accesare şi mobilitate în cadrul programelor internaţionale de studii şi de practică; cunoaşterea adecvată a mediului internaţional de afaceri; cunoaşterea instituţiilor şi politicilor Uniunii Europene; competenţe profesionale pentru angajare; posibilitatea efectuării unui stagiu de practică la o universitate din Germania.